dijous, 14 de juny del 2012

Poemes antònims al de "M'estim la nit" d'Andreu vidal

M'estim la nit  (Andreu Vidal)

Demà no tinc feina
i tal vegada em desperti tard.
M’estim la nit,
perquè sé que tothom dorm
i que el carrer baixa buit de silenci.
M’estim la nit,
perquè de dia no es veuen les estrelles
ni se sent el soroll dels camions de fems.
M’estim la nit,
perquè la nit és somni,
i el somni és…
és un llac d’aigües cristal·lines
on els cignes marxen cap al sol
i els xiprers siulen tranquils
vora una tomba oblidada.
M’estim la nit,
perquè la nit pot ser dia. 

M'estim el dia (Ivan)

 Demà tenc feina
i tal vegada em desperti prest.
M’estim el dia,
perquè sé que tothom està despert
i que el carrer baixa ple de renou.
M’estim el dia,
perquè de nit no es veu el sol
ni se sent el so dels ocells.
M’estim el dia,
perquè el dia és alegria,
i l'alegria és…
és un llac d’aigües blaves
on els cignes marxen cap al sud
i els ocells canten una melodia
vora un arbre oblidat.
M’estim el dia ,
perquè el dia pot ser nit.

M'estim el dia (Martí)

Demà tenc feina
i tal vegada em desperti prest.
M’estim el dia,
perquè sé que tothom està despert
i que el carrer baixa ple de renou.
M’estim el dia,
perquè de nit no es veu el vol dels ocells
ni se sent el so del dia.
M’estim el dia,
perquè el dia és estar despert,
i estar despert és…
és un llac d’alegria
on els cignes marxen cap a l'espai
i els instruments siulen cançons
vora un arbre oblidat.
M’estim el dia,
perquè el dia és realitat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada